2013. július 9., kedd

A mádi dísz-"polgárok"

Jó pár évvel ezelőtt családi kirándulásra készültünk egy faluba, amiről már előtte annyi kedves anekdotát hallottam. Férjem, aki akkor még nem volt a férjem, (egy kis közbeszúrás idén leszünk 5 éves házasok és 13 éve együtt) elbeszéléseiből egy csodás kép élt a fejemben és nagyon vágytam oda, hogy én is megismerhessem és átélhessem azt a szuper hangulatot, ami csakis abban a kis csúcs szuper faluban található. 
Az elfogultság érthető, hisz Mád Tokaj-Hegyalja egyik legszebb bortermelő faluja és a férjem, testvéreivel és akkor ott élő unokahúgával a nagyszüleinél töltötte gyerekkora nagy részét. 
Az első nagy találkozás után természetesen én is beleszerettem, tele szőlővel, imádni való, terméskőből épült régi házakkal, kedves emberekkel, jó borokkal és a táj  csupa romantika.


Lovas nagyapával sajnos már nem találkozhattam, de így látatlanban is tuti nagy kedvencem lett volna. Saját bora mellett egy ezermester volt. Teljesen természetes volt, hogy a házban és az udvarban bármit megcsinált, megjavított, átalakított. Emellett még abban a kevéske kis szabadidejében madarat faragott, kerti törpét készített vagy épp játékot az unokáknak.

Sajnos a családi örökségből sok minden már elveszett, többek között a nagyszülői ház, és a család később vásárolt kis háza sincs már meg,ahová lejártunk, és ez nagy szívfájdalom, de pár apróság azért megmaradt, ilyen például az a fadoboz, amibe első pillanatban beleestünk, mert már önmagában is szép.



És amikor kinyitottuk és benne voltak a díszítő hengerek, no akkor már tudtuk ez tuti ránk várt. Haza hoztuk és azóta őrizgetjük, velük díszítettem ki a nappali falát, és a hálóban is fontos szerepet szánok nekik, de két falfestés között pár újrahasznosított ékszertartómat is velük mintáztam meg.


Imádom minden porcikájukat, a hengerek mellett pár nyomatot is találtunk, a papírok már besárgultak, de még mindig egyben vannak, illetve azt a fém kütyüt is benne találtuk amivel a festéket kell felvinnie a falra, persze a nevéről fogalmam sincs.:-)




 Ja, és egy darab henger "FOGY. ÁR"-a: 100 forint 50 fillér, mindez beleütve a henger végébe. Nem győzőm szeretgetni őket.:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése